Cum alegi ce să vezi pe rețelele sociale!

Cum alegi ce să vezi pe rețelele sociale!
   Te-ai gandit vreodată ce fel de postări îți apar pe retele sociale și de ce? De ce iti apare continut de la anumite pagini cu care nu ai avut de-a face vreodată și de ce nu iți mai apar postări de la prietenii tăi?
    Departe de a ma considera un expert in retelele sociale, totusi ca un utilizator al majoritatii platformelor de social media si ca unul care rulez reclame cu bugete generoase pe retelele sociale as dori sa iti las concluzia mea dupa peste 10 ani de utilizare si cateva sute de mii de euro "investite" in aceste canale de comunicare!.
   Aș dori încă de la inceput să înțelegem un lucru fundamental, TOATE rețelele sociale majore castigă bani din reclamele pe care firmele le ruleaza pe platformele lor și pentru care plătesc sume semnificative, cea mai mare partea a incasarilor platformelor vin de la aceste companii, tocmai pentru ca accesul este gratuit pe majoritatea aplicatiilor pentru utilizatorul final. Tinând cont de aspectul amintit mai sus este important sa înțelegem că interesul major al retelelor sociale este să ne tină cat mai mult conectați pe platformele lor pentru ca ei sa ne poata afișa cat mai multe reclame si astfel să castige cât mai mulți bani (Logic nu?)
   Există multi oameni care cred că rețelele sociale vor să "ne strice" prezentandu-ne tot felul de continut care sa ne faca sa ne schimbam comportamentele in rau, dar acest lucru nu este neaparat adevarat, interesul principal al acestor retele fiind sa ne ofere continut care pe noi ne atrage si ne place si astfel sa fim conectati cat mai mult in reteaua lor(iar ei sa faca bani). Ceea ce vedem atunci cand ne conectam este în cea mai mare parte legat de preferintele si actiunilor noastre astfel ca se poate spune destul de usor ca ceea ce vedem pe ecranul telefonului nostru ne reprezinta intr-o masura semnificativa preferintile si actiunile noastre in acel moment. 
  Dar cum stiu retelele sociale ce ne place noua si ce ar trebuii sa ne arata din acele multe miliarde de postari sau clipuri care exista pe retelele lor? Raspunsul este destul de simplu, TOTUL SE BAZEAZA PE COMPORTAMENTUL NOSTRU. Retele sociale analizeaza comportamentul nostru mult mai mult decat ne dam noi seama si ne urmaresc pasii si comportamentul la fiecare click. Este asta rau sau bine? Personal consider ca acest lucru este benefic pentru noi, pentru ca astfel ni se ofera continut care pentru noi este relevant. Cum ar fi sa arati cuiva ceva pe telefonul tau si dintr-o data sa iti apara o reclama indecenta sau o postare de acest gen cand tu nu ai reactionat niciodata cu asa ceva? Tocmai acesta este rolul algoritmului acestor retele sociale, sa selecteze din acest amalgam imens de continut si sa iti arate cu cat mai mare precizie ceea ce tie iti place sau este relevant pentru tine.
    Cum fac ei asta? In primul rand analizează ceea ce faci pe respectiva platforma in fiecare zi. In trecut era suficient sa dai "urmarire si like " unei pagini si de fiecare data cand respectiva pagina sau persoana posta continut iti aparea in acest "NEWSFEED" unde derulam in fiecare zi. In prezent datorita numarului tot mai mare de postari si reclame platite, retelele sociale nu mai au loc pentru a ne putea afisa tot acest continut la care candva am dat URMARIRE sau ADD FRIEND  astefel ca ei ne prezinta doar acel continut la care observa ca noi am reactionat. Daca noi nu mai reactionam si poate nici nu mai citim postarile sau povestile lor, algoritmul interpreteaza ca pentru noi acest lucru nu mai este interesant si astfel dupa un timp nu ne mai afiseaza acel continut. Cum putem totusi sa vedem ce posteaza prietenii nostri sau paginile care pentru noi prezinta interes?, foarte simplu, REACTIONAND LA POVESTILE SAU POSTARILE LOR, asadar daca doresti sa vezi pe viitor ce posteaza prietenul tau din copilarie sau colegul tau de liceu, e suficient ca atunci cand posteaza sa reactionezi in vreun fel la postarile lui iar astfel algoritmul va intepreta ca pentru tine este relevant acel continut si il va afisa in continuare pentru tine. Acest lucru este la fel si pentru paginile de afaceri pe care le-ai apreciat sau urmarit in trecut. Probabil ca in cazul multora din ele nu nu ti se mai afiseaza continutul pentru ca retelele sociale efectiv nu mai au loc suficient sa iti afiseze tot continutul de la cei cateva mii de prieteni si poate cateva zeci de pagini carora le-ai dat urmarire, dar daca cu adevarat iti doresti sa vezi continutul pe care acestea il posteaza e suficient sa lasi o urma(un like, comentariu, distribuire, etc) si astfel vei putea urmari din nou ceea ce te intereseaza cu adevarat.
    Cu siguranță algoritmul retelelor sociale este mult mai complex si nu voi intra in toate detaliile ci doar am dorit sa subliniez aceste detalii importante despre modul de afisare al continutului pe retelele sociale si sa te ajut sa intelegi ca "ei" vor sa te tina cat mai mult "lipit de telefon" si ca da, fac eforturi pentru a iti arata continut relevant pentru tine, dar sa nu uitam ca viata inseamna mai mult decat un like pe social media, si ca prea mult timp petrecut pe aceste retele ne pot face sa devenim niste "zombi " in viata reala si chiar sa atraga probleme de sanatate mai ales in cazul ochilor. 
    In concluzie retelele sociale nu sunt nici bune si nici rele dar  foloseste-le cu intelepciune si atunci cand o faci nu te zgarci sa dai un like sau poate chiar o inimioara (este gratuit dupa cum stii :),  la ceea ce iti place si ceea ce doresti sa vezi cu adevarat pe retelele sociale, astfel prietenii tai se vor simti mai apreciati, iar tu vei urmari un continut mai adecvat nevoilor tale, astfel ca timpul tau petrecut pe social media iti va fi mai benefic din toate punctele de vedere. Binenteles ca daca doresti sa vezi noutatile si ofertele pe care le postam si noi, ne-ar ajuta sa ne lasi un semn ca ai vazut, ca ti-a placut sau nu, si astfel vom putea imbunatatii continutul mereu, pentru a avea  postari si continut cat mai relevant si interesant pentru tine.De asemenea reactiile tale la postarile noastre ne ajuta ca algoritmul sa considere acest continut interesant si sa il prezinte si altora. In speranta ca a fost de ajutor pentru tine acest articol  si ca nu ti-am irosit pretiosul tau timp degeaba iti multumesc pentru ajutorul tau si ca ti-ai facut timp sa ajungi pana aici.
   
     Cu pretuire! Boldan Cornel
Manager si Fondator Inedit Grup.
    

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!